不思議な国・ニッポン

Japan - The Strange Country

Japan - The Strange Country (Japanese ver.) from Kenichi on Vimeo.



This is my final thesis project.
I created info-graphic, motion piece.
My objective is to make Japanese people to think about that
everything happening here in Japan, isn't that normal.
So I created this video from foreigner's point of view,
rather than Japanese people's point of view.

Both English and Japanese versions are available.

By the way, please don't call me racist,
because I am one of short, small eyes Japanese.



これは私の卒業作品です。
統計を元に映像化してみました。
当たり前のようで変わった日本のいろいろな事象に着眼し、
外国人の目に映る日本人とはどのようなものかを表現してみました。
英語と日本語の二つのバージョンを用意しました。
でも偏見があるんじゃないかと思わないでくださいね、
だって私は背が低くて目の細い日本人なんですから…。




…と訳してみたが。